دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تبیین ارتباط رهبری تحول آفرین با توانمند سازی روانشناختی کارکنان

قسمتی از متن پایان نامه :

عوامل زمینهساز در پیدایش نظریه رهبری تحول آفرین :

  • وضعیت رقابتی بسیار شدید در دهه 1980 میلادی بسیاری از سازمان‌ها را دچار مشکل ساخت. از اینرو تعداد زیادی از سازمان‌ها درصدد برآمدند تا با وقوف به درجه ناکارآمدی رویکردهای معمول و متداول رهبری و با تأمل و تجدیدنظر در بسیاری از پیش فرض‌ها و روش‌های سازمانی، در مقام بازسازی و تجدید بنای خود برآیند و کوشش کنند تا با مبادرت به ایجاد تغییرات اساسی، مزیت‌های راهبردی نوینی را به عرصه‌های رقابتی وارد نمایند. در چنین بستری می باشد که نظریه رهبری تحول آفرین به عنوان کلید دستیابی به توانمندسازی‌های غیرمتعارف و آرمانی، خود را می‌نمایاند.
  • الگوی رهبری ارائه شده از سوی امام خمینی (ره) در طریقه پیروزمندانه انقلاب اسلامی در اواخر دهه 1970 که با اتکا به عنایات الهی و بسیج آرمانی توده‌های مردم مسلمان ایران به واژگونی رژیم طاغوت و ایجاد نظام جمهوری اسلامی ایران انجامید، بسیاری از مراکز علمی جهان را بر آن داشت تا با مطالعه ابعاد این الگو در مقام کشف رمز و رازهای آن برآیند.

برآیند چنین کوشش‌هایی در کنار دیگر عوامل، به تکوین نظریه رهبری تحول آفرین منتهی گشت.

  • بهبود بحران‌های اجتماعی متعددی که در کشورهای صنعتی به وجود آمد، متفکران و صاحبنظران این جوامع را بر آن داشت تا ضمن پی بردن به ریشه این بحران‌ها، عوامل به وجود آوردنده و یا تشدید کننده را شناسایی و راه‌حل‌هائی را برای مقابله با این بحران‌ها ارائه دهند. به همین خاطر امروزه تعداد کثیری از صاحبنظران نبودن رهبران قدرتمند و تحول آفرین را منشأ بروز بسیاری از این ناهنجاری‌ها و روندهای بحران‌زا را در جوامع صنعتی تلقی می‌کنند. در چنین شرایطی می باشد که نظریه رهبری تحول آفرین وارد حیطه وجود می‌گذارد.

 

2-3-4-1-2- پیشینه مطالعات رهبری تحول آفرین :

سابقه مطالعه رهبری به قرن شانزدهم برمی‌گردد. زمانی که پژوهش‌هایی توسط ماکیاول در مورد پادشاه انجام پذیرفت. در این دوران ماکیاول ویژگی‌ها و رفتار رهبران را برای توسعه تئوری رهبری در درون ساختار فئودالی انگلستان مطالعه نمود. و ابراز داشت که رهبر کسی می باشد که برای بدست آوردن اهداف متعالی، دیگران را جهت داده و طرفداری می کند(بارکر[1]،1994).

تا قبل از پیدایش اولین نظریه‌های رهبری تحول آفرین، سه دسته نظریه و رویکرد رهبری اظهار شده بود.« برای من» برای مطالعه این نظریه‌ها و رویکردها دوره زمانی را که هر کدام از این نظریه‌ها به وجود آمده‌اند مطابق جدول (2-5) ارائه کرده می باشد.

 

[1] – Barker

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

هر تحقیقی می‏تواند دو نوع هدف داشته باشد. در واقع پژوهشگر بایستی اهداف کلی و جزئی مطالعه‏ی خویش را تفکیک نماید. در این پژوهش اهداف اصلی و فرعی به تبیین زیر اظهار می گردند.

هدف اصلی پژوهش:

مطالعه ارتباط مولفه های رهبری تحول آفرین و توانمندی روانشناختی کارکنان

اهداف فرعی پژوهش:

1- مطالعه ارتباط بین نفوذ آرمانی و توانمندی روانشناختی

2-مطالعه ارتباط بین ترغیب ذهنی و توانمندی روانشناختی کارکنان

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

3- مطالعه ارتباط بین انگیزش الهام بخش و توانمندی روانشناختی کارکنان

4- مطالعه ارتباط بین  ملاحظات فردی و توانمندی روانشناختی کارکنان

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تبیین ارتباط رهبری تحول آفرین با توانمند سازی روانشناختی کارکنان  با فرمت ورد